söndag 21 mars 2010

Ovärderlig information!

Internet är helt underbart! Vad mycket man kan lära sig och få sig till livs där!

För att lära mig allt mer om scrapbooking läser jag en hel del på olika forum. Både svar på andras frågor och mina egna är guld värda! Jag har fått tips på en del utrustning som jag kan använda mig av som jag redan har! (Tops, våtservetter, häftapparat och nagelfilar tex.) Dessutom finns så många bloggar där välvilliga själar lär ut ett och annat. Jag rekommenderar å det varmaste http://scrapgalen.blogspot.com/ där de den gångna veckan har haft en utomordentlig genomgång av olika teman och tekniker på ett grundläggande och mycket pedagogiskt sätt. Suveränt för en gröngöling som jag. Allt är dessutom kostnadsfritt, vilket är ett stort plus eftersom det kostar en hel del att scrappa...

2 kommentarer:

  1. Har du sett webb tvn från paperwishes ag älskar det, det är ju galet amerikanskt men jag har lärt mig en himla mycket http://www.paperwishes.com/webisodes/index.php?page=archive

    Jag kan även rekomendera paperclipping.com som har videos på enkla designprinciper och tekniker. Jag älskar att se på sånt.
    Kram/veronica

    SvaraRadera
  2. Tack för de tipsen!
    Ja, vad ska man säga? Det här bevisar ju bara vilken suverän informationskälla internet är! :)

    SvaraRadera