söndag 29 augusti 2010

Min första scrapmara

I går deltog jag i mitt livs första scrapmara. Det var definitivt inte min sista! Det var kul!

Vi höll till på samma ställe som mina scrapkurser har hållits, dvs i butiken Scrapbook etc på Danska Vägen i Göteborg. Åtta scrapglada tjejer och Gisela, som äger butiken. I början pratade jag inte med några direkt. Alla var fullt fokuserade på sina egna alster skulle jag tro. Själv började jag att göra ett par uppslag med foton från en kompis möhippa. Jag hade tänkt att fortsätta göra fler uppslag från hennes bröllop, men efter två skapelser från möhippan blev jag mätt på det. Istället valde jag att scrappa några foton på min lilla ögonsten i stället. Det blev två helt olika stilar, men båda är jag väldigt nöjd med. När jag skulle göra det sista var jag väldigt sugen på att göra en LO med många blommor, och så blev det!





Sen kan väl tilläggas att det är lätt att shoppa loss när man sitter i en scrapbutik! Passade bl a på att köpa en ny Fiskars skärmaskin, eftersom jag har upptäckt att den guillotinvariant vi köpte i våras är lite för klumpig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar