onsdag 7 juli 2010

Simple Scrapbooking

Så hette kursen jag var iväg på förra veckan. Arrangören var samma som tidigare kurser, dvs Gisela på Scrapbook etc på Danska Vägen i Göteborg. Hon gick igenom fyra olika tekniker för att på ett enkelt sätt göra LOs. De fyra teknikerna bestod i att

1. Skära olika papper och fästa på cs.

2. Riva olika papper och fästa på cs med öljetter eller brads.

3. Chalka och ruffa till papper för att ge ett äldre och slitnare intryck.


4. Skapa en sida med ett kuvert för oscrappade bilder, minnen osv i det album de ändå hör samman med.

Mycket givande kurs som gör att jag har tackat för att det har varit lite kallt på kvällarna så att jag hellre har scrappat än att gå ut och fixa i trädgården! :)

Givetvis fick jag även med mig lite nya grejer hem från kursen. Bl a en hörnsax, en distress ink + fingerdutt (Gisela använde ett annat ord, men det kommer jag inte på i skrivande stund), och nya metallicpennor att skriva bildtexter med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar